Documente
PLAN DE ACTIVITATE AL CONSILIULUI DE ETICA
Bugetul Institutiei Gimnaziului Vasile Alecsandri 2021-2022
https://cloud.mail.ru/public/YzJu/6sVwHFUfF
https://cloud.mail.ru/public/ZGGM/zTcGtuveG
https://cloud.mail.ru/public/j6qP/QajeujBkn
https://cloud.mail.ru/public/8FjG/HBXbY3ATt
https://cloud.mail.ru/public/FXWu/kunEThPLX
https://cloud.mail.ru/public/pd1j/8Nq136KV5
https://cloud.mail.ru/public/ZZQM/XHtCNMdu2
Aprobat
Decizia Consiliului pedagogic
Nr. 03 din 29.09. 2021
IPGimnaziul,,Vasile Alecsandri”
PLANUL DE ACTIVITATE
al Consiliului de etică
pentru anul de învățământ
2021– 2022
Obiectivul general:
Coordonarea și monitorizarea aplicării principiilor și normelor de conduită morală și profesională de către personalul de conducere, personalul didactic și personalul didactic auxiliar din instituție.
Obiective specifice:
- Asigurarea funcţionalităţii şi consolidarea capacităţilor Consiliului de etică;
- Elaborarea şi implementarea cadrului de referinţă necesar pentru implementarea Codului de etică al cadrului didactic;
- Asigurarea transparenţei decizionale.
Nr. | Activitatea/acțiuni | Responsabil | Termen | Indicatori/rezultate |
Obiectivul specific nr. 1: Asigurarea funcţionalităţii şi consolidarea capacităţilor Consiliului de etică | ||||
1.1 | Analiza activității Consiliului de Etică pentru anul de studii 2020-2021. | Membrii
Consiliului de etică |
Septembrie | Notă informativă elaborată |
1.2 | Elaborarea Planului de activitate al Consiliului de etică pentru anul de studii 2021-2022. | Membrii
Consiliului de etică |
Septembrie | Plan elaborat, publicat pe pagina oficială a gimnaziului |
1.3 | Studierea Actelor Normative(suportul informațional)privind Procedura aplicării sancțiunilor disciplinare. | Membrii
Consiliului de etică |
Octombrie | Proces-verbal al ședinței Consiliului |
1.4 | Mediatizarea Actelor Normative(suportului informațional) în rândul personalului didactic privitor la Procedura aplicării sancțiunilor disciplinare. | Membrii
Consiliului de etică |
Noiembrie | Cadre didactice informate |
1.5 | Avizarea documentației,ordinelor privind activitatea Consiliului de etică la loc vizibil pentru elevi și părinți,vizitatori. | Membrii
Consiliului de etică |
Noiembrie | Panouri oformate |
1.6 | Elaborarea Notei informative privind activitatea Consiliului de etică pe sem. I,anul de studii 2021-2022 | Membrii
Consiliului de etică |
Decembrie | Notă Informativă elaborată, publicată pe pagina oficială a gimnaziului. |
1.7 | Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor ordinare ale Consiliului de etică | Președintele Consiliului | Trimestrial | 4 ședințe |
1.8 | Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor extraordinare ale Consiliului de etică | Președintele Consiliului | La necesitate | |
1.9 | Organizarea instruirilor pentru cadrele didactice, elevi, părinți, alți actanți educaționali, privind implementarea Codului de etică al cadrului didactic | Membrii
Consiliului de etică |
Pe parcurs | Procese-verbale ale ședințelor cu părinții, ale Consiliului profesoral și înscrieri în Registre la orele de dirigenție. |
1.10 | Acordarea asistenţei informaţionale, metodologice şi consultative cadrelor didactice, elevilor, părinților privind soluționarea conflictelor și negocierea în situații de conflict. | Membrii
Consiliului de etică |
La necesitate
Pe parcursul anului |
Consultări,asistență informațională
Training pentru cadre didactice |
1.11 | Examinarea petițiilor parvenite în adresa Consiliului de etică al instituției | Membrii
Consiliului de etică |
La necesitate | |
Obiectivul specific nr. 2: Elaborarea şi implementarea cadrului de referinţă necesar pentru implementarea Codului de etică al cadrului didactic. | ||||
2.1 | Revizuirea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului de etică al instituției. | Membrii
Consiliului de etică |
Octombrie /Noiembrie | Regulament revizuit, , aprobat prin ordinul directorului instituției, publicat pe pagina web a gimnaziului |
2.2 | Elaborarea și aplicarea chestionarelor de evaluare a conduitei tuturor actanților educaționali. | Membrii
Consiliului de etică |
Aprilie | Chestionare aplicate |
Obiectivul specific nr. 3: Asigurarea transparenţei decizionale în activitatea Consiliului de etică | ||||
3.1 | Asigurarea transparenţei decizionale cu privire la proiectele de acte, note informative, decizii şi la materialele aferente acestora prin publicarea obligatorie pe pagina oficială a gimnaziului. | Președintele Consiliului de Etică | Periodic | Acte publicate pepagina gimnaziului,afișate inclusiv pe Panoul informativ al școlii. |
3.2 | Publicarea rapoartelor, notelor informative pe pagina web a instituției | Președintele Consiliului | Periodic | Raport de activitate publicat. |
MINISTERUL EDUCAȚIEI, CULTURII ȘI CERCETĂRII AL REPUBLICII MOLDOVA
Direcția Generală Educație Fălești
Instituția Publică Gimnaziul ,,Vasile Alecsandri”
RAPORT DE ACTIVITATE
al Consiliului de Etică din I.P.Gimnaziul ,,Vasile Alecsandri”
pentru anul 2020-21
În anul de studii 2020-2021, activitatea Consiliului de Etică din Gimnaziul ,,Vasile Alecsandri” s-a axat pe prevederile Codului de Etică al cadrului didactic, aprobat prin ordinal Nr.861 din 07 septembrie 2015 și Regulamentului-tip de organizare şi funcţionare a Consiliului de etică al IPGimnaziul,,Vasile Alecsandri”,a Metodologiei de evaluare a instituțiilor de învățământ general privind respectarea cadrului normativ-juridic în colaborare cu organizațiile obștești ale părinților, pe promovarea și asigurarea în gimnaziu a unui climat favorabil pentru dezvolatrea profesională, cu respectarea normelor de conduită.
Codul de etică are ca obiective:
- Reglemetarea normelor de conduită profesională și socială necesare unor raporturi sociale și profesionale corespunzătoare creării și menținerii la nivel înalt prestigiul instituției de învățământ;
- Crearea unui climat de încredere, respect și demnitate între membrii comunității școlare;
- Respectarea demnității fiecăruia dintre membrii comunității școlare și promovarea valorilor și principiilor precum: dreptatea, echitatea, profesionalismul, onestitatea, coretitudinea, transparența, respectul, toleranța, responsabilitatea și grija.
În anul de studii 2020-2021Consiliul de etică a urmărit respectarea Codului de etică a cadrului didactic, astfel încât să se formeze și să se consolideze un climat în gimnaziu, care se va baza pe interrelaționarea,cooperare și competiția între cadrele didactice, pe profesionalism și exigență, care să contribuie la promovarea imaginii I.P.Gimnaziul ,,Vasile Alecsandri”
Pe parcursul anului, membrii Consiliului de etică s-au întrunit în trei ședințe ordinare în cadrul cărora s-a aprobat planul de activitate al CE,s-a discutat despre prevederile codului de etică al cadrului didactic,activitatea CE, despre procedura de depunere și investigare a sesizărilor.
În această perioadă, nu au fost sesizate încălcări aleCodului de Etică, nu au fost semnalate sesizări trimise de către cadrele didactice,părinții și elevii gimnaziului, care să necesite intervenția Consiliului de etică, personalul didactic și cel de conducere respectând normele în vigoare.
S-a elaborat un Plan de activitate al Consiliului de etică din I.P.Gimnaziul ,,Vasile Alecsandri” pentru anul de studii 2020-2021, precum și Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului de etică din Gimnaziul ,,Vasile Alecsandri”.
S-a oferit consultanță cadrelor didactice, elevilor și părinților pentru cunoașterea prevederilor Codului de etică prin organizarea ședințelor cu toți actorii educaționali.
Consiliul de etică din IPGimnaziul ,,Vasile Alecsandri” își va desfășura în continuare activitatea, asigurând respectarea principiilor etice prin implicarea fiecărui angajat din gimnaziu în vederea realizării și menținerii unui climat pozitiv în relațiile profesor-profesor,profesor-elev,profesor-părinte.
Președintele Consiliului de etică din I.P.Gimnaziul ,,Vasile Alecsandri”
Zaiț Raisa,director adjunct pentru educație
DAREA DE SEAMĂ privind realizarea achiziţiilor publice de valoare mică
nr. 01 „01 ianuarie 2021”
Autoritatea contractantă: IP „Gimnaziul Vasile Alecsandri”, satul Scumpia, r-ul Fălești (instituţia ce a iniţiat şi a desfăşurat procedura de achiziţie) IDNO/ IDNP:1012620011712 Perioada raportării: Anul 2020 (semestrul şi anul)
Informaţia privind contractele de achiziţie publică de valoare mică semnate şi înregistrate în perioada de referinţă:
|
||||||||
Nr.
d/o |
Nr. şi data contractului de achiziţie | Obiectul de achiziţie (denumirea bunurilor / lucrărilor / serviciilor) | Cod CPV | Suma contractului | Nr. şi data
înregistrării în Trezoreria de Stat sau trezoreria teritorială a Ministerului Finanţelor |
Suma finală a Contractului ca urmare a majorării/
micşorării |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
1 | 05/29.01.20 |
Carbuni |
09111100-1 | 200000 | 0000000397/29.01.2020 | 2000000 | ||
2 | 06/12.02.20 | Apa potabila | 41110000-3 | 14000 | 0000000524/12.02.20 | 8050.00 | ||
3 | 03/09.01.20 | Alimentatia | 15000000-8 | 126832.60 | 0000000115/15.01.2020 | 117108.60 | ||
4 | 02/09.01.20 | Servicii informationale | 50312000-5 | 7200.00 | 0000000113/15.01.2020 | 6120.00 | ||
5 | 02/09.01.20 | Servicii de telecomun | 64000000-6 | 5400 | 0000000113/15.01.2020.
|
3234.59 | ||
6 | 01/09.01.20 | Energia electrica | 09310000-5 | 48800 | 0000000114/15.01.2020 | 36800 | ||
7 | 02/19.01.20 | Alimentatia | 15000000-8 | 23816 | 0000000396/29.01.2020 | 7624 | ||
8 | 07/12.02.20 | Servicii altor sulubritate | 4821970-3 | 5500 | 0000000525/12.02.2020 | 5500 | ||
9 | 10/03.08.20 | Lucrari de reparatii | 45112100-6 | 103706.44 | 0000001119/04.08.2020 | 103706.44 | ||
10 | 11/01.09.20 | Alimentatia | 15000000-8 | 4159 | 0000001232/01.09.2020 | 4159 | ||
11 | 12/04.09.20 | Uz gospodaresc | 30000000-9 | 6860.00 | 0000001278/09.09.2020 | 6860.00 | ||
12 | 12a/07.09.20 | The.de calcul | 30000000-9 | 20850.00 | 0000001380/22.09.2020 | 20850 | ||
13 | 14/09.10.20 | Alimentare | 15000000-8 | 7990.00 | 0000001507/13.10.2020 | 7990.00 | ||
14 | 13/09.1020 | Alimentare | 15000000-8 | 9600 | 0000001506/13.10.2020 | 9600.00 | ||
15 | 16/16.11.20 | Servicii informationale | 50312000-5 | 2600 | 0000001688/17.11.2020 | 2600.00 | ||
16 | 16/16.11.20 | Servicii de telecomunicatii | 64000000-6 | 850 | 0000001688/17.11.2020 | 850.00 | ||
16 | 15/11.11.20 | Servicii sulubritate | 4821970-3 | 3600.00 | 0000001664/12.11.2020 | 3600.00 | ||
17 | 17/01.12.20 | Material de uz hosp | 3000000-9 | 5010 | 0000001804/02.12.2020 | 5010.00 | ||
18 | 18/14.12.20 | Visela | 39221000-7 | 4840 | 0000001939/15.12.2020 | 4840.00 | ||
19 | 19/17.12.20 | The de calcul | 30000000-9 | 194453 | 0000002010/17.12.2020 | 194453 | ||
Prin prezenta dare de samă, autoritatea contractantă confirmă corectitudinea realizării achiziţiilor publice de valoare mică, fapt pentru care poartă răspundere conform prevederilor legale în vigoare.
Conducătorul autorităţii contractante Lucic Larisa (Nume, Prenume) (Semnătura) L.Ș.Persoana responsabilă deîntocmirea dării de seamă: _________Pislaru Liudmila______________________Funcţia: _______________________________Tel.: _______________________________ |
||||||||
Informaţie
privind dotarea cabinetelor școlare la disciplinele de studii în baza Standardelor de dotare minima conform ordinelor MECC 193 din 26.02.2019 și 419 din 29.04.2019, în semestrul I, anul de studii 2020-2021
în IPGimnaziul,,Vasile Alecsandri”
Calculatoare-13 ,pentru dotarea cabinetului de informatică în sumă de 128687,00lei
Preţul unui calculator-9899 lei.
Au fost procurate 9 televizoare cu conectare la internet în sumă de 38691,00 lei.
Preţul unui televizor- 4299 lei.
Total suma procurărilor-167378,00 lei.
Director gimnaziu Lucic Larisa
Informaţie
privind implementarea proiectelor educaţionale
în IPGimnaziul,,Vasile Alecsandri” în I semestru ,a.s. 2020-2021.
Denumirea proiectului | Partener | |
1 | Proiectul,,PEACE” | FundațiapentruEducația Non-Formală,înparteneriat cu Centrul Republican pentru Copii și Tineret ARTICO cu suportul Fundației Est-Europene |
2 | Programul,,Împreună împotriva stereotipurilor de gen și a violenței pe bază de gen”, | Centrul de InformareșiDocumentareaprivindDrepturileCopilului din Moldova |
3 | Proiectul,,Promovarea Învățământului Profesional-Tehnic pentru o Economie Verde” | Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei în parteneriat cu MECC(Învățământul Dual) |
4 | Concursul de creație a tinerei generații,,ARS ADOLESCENTINA”,
ediția a XXI-a |
Institutul,,Frații Golescu” și asociația filantropică,,Tighina,or.București |
5 | Concursul :,, jocuri educaționale online” | UNICEF MOLDOVA
|
6 |
Concurs național de desen:,,Protecția consumatorului în culori |
Agenția pentru Protecția consumatorului
|
7 |
Concurs:,,Călătorie în lumea cărților” |
Direcția Generală Educație și Cultură Fălești |
Director gimnaziu Lucic Larisa
Planul de achiziţie pentru anul 2021
Aprobat ________________
Directorul
IP Gimnaziul ,,Vasile Alecsandri”
Lucic Larisa
Planul de achiziţie pentru anul 2021
Data elaborarii:05.01.2021
Denumirea autoritatii contractante: I.P.Gimnaziul Vasile Alecsandri
Adresa:r-onul Falesti, s.Scumpia
Persoana de contact:Lucic Larisa
Tel:0/259/63-413
e-mail:larisalucic@gmail.com
Nr.
crt. |
Expunerea obiectului de achiziţie | Codul CPV | Valoarea estimată fără TVA (lei) | Procedura de achiziţie aplicabilă | Perioada desfăşurării procedurii de achiziţie publică |
SERVICII
|
|||||
1. | Resurse energetice/energie electrica/ | 57.1 | Contract dintr-o singura sursa | ianuarie | |
2. | Apa si canalizare | 10.5 | Fara contract | ianuarie-februarie | |
Alte servicii sulubritate | 4.2 | Contract de valoare mica | Ianuarie-decembrie | ||
3. | Servicii informationale /acces la internet/ | 19.4 | Contract dintr-o singura sursa | ianuarie | |
4 | Servicii de telecomunicatii /telefonie fixa/ | 5.4 | Contract dintr-o singura sursa | ianuarie | |
5 | Servicii de reparatii curente a tehnicii de calcul | 5.0 | Fara contract | ianuarie | |
Servicii bancare | 9.2 | Fara contract | ianuarie | ||
6 | Servicii postale /abonarea la reviste si ziare/ | 641111000-7 | 2.0 | Fara contract | Octombrie-,decembrie |
7 | Servicii neatribuite altor aliniate | 2.0 | Fara contract | Ianuarie-decembrie | |
8 | Deservirea programei | 72253100-4 | 6.0 | Contract dintr-o singura sursa | ianuarie |
9 | Servicii medicale | 1.5 | Fara contract | Ianuarie-decembrie | |
LUCRARI
|
|||||
1 | Reparatii capitala | ||||
BUNURI
|
|||||
1 | Procurarea literatura artis | 3.0 | Fara contract | Ianuarie-decembrie | |
2 | Carbune | 09111100-1 | 121.5 | Cotract de valoare mica | Ianuarie-septembrie |
4 | Apa in butelii si alte materiale | 15981100-9 | 18.6 | Contrac de valoare mica | Ianuarie-decembrie |
5 | Rechizite de birou | 30192000-1 | 10.00 | Fara contract | Ianuarie-decembrie |
6 | Inventar de uz gospodaresc | 39100000-3 | 5.00 | Contrac de valoare mica | Ianuarie-decembrie |
8 | Produse alimentare | 15000000-8 | 210.5 | Contrac de valoare mica | Ianuarie-decembrie |
9 | Marfuri de uz gospodaresc | 33761000-2 | 15.00 | Contrac de valoare mica | Ianuarie-decembrie |
11 | Procurarea medicamentelor | 33600000-6 | 2.0 | Fara contract | Septembrie-decembrie |
16 | Materiale didactice | 3.0 | Contract de valoare mica | Ianuarie-decembrie | |
17 | Procurarea utilajelor | 30141200-1 | 69.1 | Contact de valoare mica | Ianuarie-decembrie |
Executor:Pîslaru Ludmila,contabil IPG,,Vasile Alecsandri”
Activitatea Consiliului de administraţie a IPGimnaziul,,Vasile Alecsandri”s.Scumpia,
anul de studii 2020-2021
Probleme propuse spre examinare în cadrul ședințelor Consiliului de administrație | |||
Cu privire la aprobarea Raportului de autoevaluare privind pregătirea pentru re-deschiderea IPGimnaziul,,Vasile Alecsandri”(conform Hotărârii CNESP nr.26 din 21.08.2020) | August | Lucic Larisa,director | Raport de autoevaluare aprobat |
Cu privire la repartizarea orelor conform prevederilor Planului-cadru pentru anul de studii 2020 – 2021.
|
August | Lucic Larisa,director | Notă informativă |
Cu privire la aprobarea numărului de elevi şi clase la 01.09.2020 | Septembrie | Lucic Larisa,director
Fusa Liliana,director adjunct pentru instruire |
Decizia CA |
Cu privire la aprobarea comisiilor metodice şi componenţei acestora | Septembrie | Fusa Liliana,director adjunct pentru instruire | Comisii metodice aprobate |
Cu privire la aprobarea completărilor la Regulamentul de ordine internă a IPGimnaziul,,Vasile Alecsandri” | Septembrie | Lucic Larisa,director | Regulament aprobat |
Cu privire la aprobarea modificărilor la Planul strategic de dezvoltare a IPGimnaziul,,Vasile Alcsandri” | Septembrie | Lucic Larisa,director | Modificări la Planul strategic |
Cu privire la aprobarea componentei școlare, a orelor opţionale şi schemei-orare în conformitate cu prevederile Planului-cadru 2020-2021.
|
Septembrie | Fusa Liliana,director adjunct pentru instruire | Notă informativă |
Cu privire la organizarea alimentaţiei elevilor din învăţământul primar.Aprobarea graficului de alimentare a elevilor. | Septembrie | Lucic Larisa,director | Ordin elaborat
Grafic aprobat |
Cu privire la aprobarea graficului de serviciu al cadrelor didactice | Septembrie | Zaiţ Raisa,director adjunct pentru educaţie | Grafic de serviciu aprobat |
Cu privire la aprobarea statelor de personal pentru anul de studii 2020-2021 | Septembrie | Lucic Larisa,director | Notă informativă |
Cu privire la aprobarea orarului lecţiilor, orarului sunetelor şi a recreaţiilor pentru anul de studii 2020-2021 | Septembrie | Lucic Larisa,director | Orare aprobate |
Cu privire la aprobarea orarului transportării elevilor | Septembrie | Lucic Larisa,director | Orar aprobat |
Cu privire la corectitudinea şi calitatea elaborării planurilor comisiilor metodice, proiectelor de lungă durată la disciplinele de studii conform curriculei în vigoare.
|
Octombrie | Fusa Liliana,director adjunct pentru instruire | Notă informativă |
Cu privire la rezultatele inspecţiei tematice:
Respectarea Instrucţiunii privind completarea catalogului şcolar |
Octombrie | Fusa Liliana,director adjunct pentru instruire | Notă informativă |
Raport despre executarea bugetului pentru perioada 01 ianuarie –septembrie 2020.
|
Octombrie | Pîslaru Ludmila,contabil | Raport |
Cu privire la asigurarea elevilor cu manuale şcolare, literatură artistică. | Octombrie | Friptuleac Ala,bibliotecar | Notă informativă |
Aspecte ale activității diriginților în contextul reformei curriculare a MECC.
|
Noiembrie | Zaiţ Raisa,director adjunct pentru educaţie | Notă informativă |
Cu privire la respectarea Hotărârii CNESP nr.26 din 21.08.2020 în instituţie şi organizarea măsurilor de diminuare a riscului răspândirii COVID-19.
|
Decembrie | Popovici Tamara,asistent medical | Notă informativă |
Cu privire la adaptarea elevilor clasei I-a la învăţământul primar, a V-a la învăţământul gimnazial.Rezultatele chestionarelor elevilor. | Decembrie | Popovici Lidia,psiholog | Notă informativă |
Reușita școlară a elevilor. Calitatea evidenţei frecvenţei elevilor la lecţii. Prevenirea abandonului şi eşecului şcolar. | Decembrie | Lucic Larisa,director
Fusa Liliana,director adjunct Raisa .Zaiţ,director adjunct |
Notă informativă |
Raport despre activitatea instituției în regim de autonomie financiară.
|
Decembrie | Pîslaru Ludmila,contabil
|
Raport |
Aprobarea bugetului instituției pentru anul 2021.
|
Decembrie | Pîslaru Ludmila,contabil
|
Buget avizat |
Proiectarea lucrărilor de reparaţii pe perioada verii – 2021 | Decembrie | Lucic Larisa,director
Donighevici Anatolii,şef de gospodărie |
Proces-verbal |
Cu privire la evidența, inventarierea și casarea materialelor și mijloacelor fixe. | Decembrie | Pîslaru Ludmila,contabil
|
Procese desfășurate, acte oformate |
Cu privire la rezultatele evaluărilor semestriale în treapta primară şi gimnazială | Ianuarie | Fusa Liliana,director adjunct pentru instruire | Notă informativă |
Cu privire la activitatea consiliului de elevi | Ianuarie | Raisa .Zaiţ,director adjunct | Notă informativă
|
Cu privire la aprobarea Planului de achiziţii pentru anul 2021. | Ianuarie | Pîslaru Ludmila,contabil
|
Plan aprobat |
Cu privire la activitatea echipei multidisciplinare privind protecția copilului față de violență | Februarie | Popovici Lidia,psiholog | Notă informativă
|
Cu privire la rezultatele Inspecţiei tematice: ,,Asigurarea calităţii procesului de alimentare a copiilor în instituție prin respectarea normelor naturale la produsele alimentare prin diversificarea meniurilor zilnice”. | Februarie | Lucic Larisa,director
Popovici Tamara,asistentă medicală |
Inspecţie realizată
Notă informativă |
Monitorizarea respectării normelor metodologice şi curriculare, codului de etică profesională în realizarea procesului educaţional de către angajații gimnaziului. | Martie | Lucic Larisa,director
Fusa Liliana,director adjunct pentru instruire |
Notă informativă
|
Cu privire la rezultatele inspecţiei tematice:
Respectarea Instrucţiunii privind managementul temelor pentru acasă în învăţămăntul primar,gimnazial şi liceal
|
Martie | Fusa Liliana,director adjunct pentru instruire | Notă informativă |
Bullying-ul în școală. Cauze, efecte, măsuri de combatere | Aprilie | Popovici Lidia,psiholog | Notă informativă
|
Cu privire la organizarea și desfășurarea activităţilor extracurriculare
|
Aprilie | Raisa .Zaiţ,director adjunct | Notă informativă |
Cu privire la executarea bugetului conform clasificaţiei bugetare. Achizițiile publice. | Mai | Pîslaru Ludmila,contabil
|
Notă informativă |
Cu privire la pregătirea instituţiei către noul an de studii: reparaţia clădirii, încăperilor, teritoriului, etc. | Mai | Pîslaru Ludmila,contabil
Donighevici Anatolii,şef gospodărie |
Deviz elaborat |
Planul de activitate al consiliului de etică
Republica Moldova
MINISTERUL EDUCAȚIEI
ORDIN Nr. 861
din 07-09-2015
pentru aprobarea Codului de etică al cadrului didactic
Publicat : 18-03-2016 în Monitorul Oficial Nr. 59-67 art. 407
ÎREGISTRAT:
Ministerul Justiţiei
În temeiul prevederilor art.135 alin.(7) din Codul educației al Republicii Moldova nr.152 din 17 iulie 2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.319-324, art.634) și în conformitate cu Hotărîrea Colegiului Ministerului Educației nr.3-6 din 9 iunie 2015,
ORDON:
- Se aprobă Codul de etică al cadrului didactic (se anexează).
- Prezentul ordin se publică pe pagina oficială a Ministerului Educației și în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
MINISTRUL EDUCAŢIEI Corina FUSU
Nr. 861. Chişinău, 7 septembrie 2015.
APROBAT
prin Ordinul ministrului educaţiei
- 861 din 7 septembrie 2015
ÎNREGISTRAT:
ministrul justiţiei al Republicii Moldova
______________ Vladimir CEBOTARI
- 1103 din 26 februarie 2016
CODUL DE ETICĂ AL CADRULUI DIDACTIC
- DISPOZIŢII GENERALE
- Sfera de reglementare
1) Codul de etică al cadrului didactic (denumit în continuare Cod) este elaborat în baza art. 135 alin. (6)-(8), din Codul educaţiei nr. 152 din 17 iulie 2014, aprobat de Parlamentul Republicii Moldova, publicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 319-324 din 24 octombrie 2014, art.634.
2) Codul este aplicabil tuturor persoanelor din sistemul de învăţămînt general și profesional tehnic, public şi privat şi care, în conformitate cu prevederile Codului educaţiei, îndeplinesc funcţia de personal de conducere, personal didactic şi personal didactic auxiliar din cadrul instituţiilor de învăţămînt general şi profesional tehnic.
3) Prezentul Cod nu se substituie legilor şi regulamentelor în vigoare din domeniul educaţiei şi nici nu poate contraveni acestora.
- Scopul şi obiectivele Codului
1) Prezentul Cod are drept scop:
- a) stabilirea unor standarde și reguli de conduită pentru personalul de conducere, personalul didactic și personalul didactic auxiliar din învățămîntul general și profesional tehnic;
- b) creşterea prestigiului şi consolidarea autorității cadrelor de conducere, cadrelor didactice şi cadrelor didactice auxiliare;
- c) instituirea unor standarde unice de conduită a cadrelor didactice.
2) Scopul urmărit de Cod poate fi realizat prin intermediul următoarelor obiective:
- a) autodisciplinarea persoanelor responsabile de instruire şi educaţie, prin asumarea conţinutului acestui Cod;
- b) menţinerea unui grad înalt de profesionalism în exercitarea atribuţiilor şi funcţiilor personalului din sistemul de învăţămînt general și profesional tehnic public şi privat, responsabil de instruire şi educaţie, în mod special ale persoanelor care îndeplinesc funcţia de cadre didactice;
- c) ameliorarea calitativă a relaţiilor dintre actorii educaţionali;
- d) reducerea practicilor inadecvate şi/sau imorale ce pot apărea în mediul educaţional;
- e) creşterea gradului de coeziune a personalului implicat în activitatea educaţională;
- f) facilitarea promovării şi manifestării unor valori şi principii aplicabile în mediul şcolar, inserabile şi în spaţiul social;
- g) sensibilizarea opiniei publice în scopul susţinerii valorilor educaţiei.
- Obiectul Codului
1) Codul reglementează raporturile profesionale ale cadrelor didactice și funcţionează atît ca un contract moral între părinţi/alți reprezentanți legali, elevi, copii, comunitatea locală şi diferitele categorii de personal din sistemul de învățămînt general și profesional tehnic responsabile de instruire şi educaţie, cît şi ca un sistem de standarde de conduită profesională, capabile să contribuie la coeziunea instituţională şi a grupurilor de persoane implicate în activitatea educaţională prin formarea şi menţinerea unui climat bazat pe cooperare şi competiţie după reguli corecte.
2) Orice persoană din sistemul de învățămînt general și profesional tehnic public şi privat, responsabilă de instruire şi educaţie, este obligată să cunoască, să respecte şi să aplice prevederile prezentului Cod.
- PRINCIPII ȘI NORME DE CONDUITĂ
- Principii
Personalul din sistemul de învățămînt general și profesional tehnic public şi privat, responsabil de instruire şi educaţie, în mod particular cadrele didactice, trebuie să îşi desfăşoare activitatea profesională în conformitate cu următoarele principii:
- a) devotament faţă de profesia de pedagog;
- b) profesionalism în relaţiile cu elevii, copiii şi părinţii/alți reprezentanți legali;
- c) respect și toleranță faţă de unicitatea şi diversitatea copiilor şi elevilor;
- d) colaborarea cu colegii, părinţii/alți reprezentanți ai copiilor şi elevilor;
- e) onestitatea şi integritatea;
- f) receptivitate la nevoile copiilor şi elevilor;
- g) răspundere în faţa conducerii instituţiilor de învățămînt, colectivelor pedagogice şi organelor reprezentative ale părinţilor/altor reprezentanți legali;
- h) eficienţă şi eficacitate.
- Obligativitatea de cunoaştere şi de aplicare a normelor de conduită
În vederea asigurării unui învăţămînt de calitate, cadrele de conducere, cadrele didactice şi cadrele didactice auxiliare au obligaţia de a cunoaşte, respecta şi aplica un set de norme de conduită. Acestea au în vedere:
- a) relaţiile cu elevii;
- b) relaţiile cu părinţii/ alți reprezentanți legali;
- c) relaţiile cu colegii;
- d) conduita managerială;
- e) relaţiile cu membrii comunităţilor locale.
- Norme de conduită în relaţiile cu elevii, copiii
În relaţiile cu elevii, copiii cadrele de conducere, cadrele didactice şi cadrele didactice auxiliare respectă şi aplică următoarele norme de conduită:
1) Ocrotirea sănătăţii fizice, psihice şi morale a elevilor, copiilor prin:
- a) supravegherea permanentă a acestora pe tot parcursul activităţilor în şcoală, precum şi în cadrul celor organizate de instituția de învățămînt în afara acesteia, în vederea asigurării depline a securităţii tuturor celor implicaţi în aceste acţiuni;
- b) neadmiterea tratamentelor şi pedepselor degradante, a discriminării sub orice formă şi aplicării niciunei forme de violenţă fizică sau psihică;
- c) asigurarea protecţiei fiecărui elev, copil, prin denunţarea formelor de violenţă fizică exercitate asupra acestora, a oricărei forme de discriminare, abuz, neglijenţă sau de exploatare a elevilor, copiilor;
- d) neadmiterea oricăror forme de abuz sexual, emoţional sau spiritual;
- e) neadmiterea hărţuirii sexuale şi a relaţiilor sexuale cu elevii, inclusiv a celor consensuale.
2) Protecţia datelor cu caracter personal ale elevilor.
3) Responsabilitate în vederea atingerii de către elevi a standardelor de performanţă prevăzute de curriculumul naţional.
4) Neadmiterea propagandei şovine, naţionaliste, politice, religioase, militariste în procesul educațional și implicării elevilor în acţiuni politice (mitinguri, demonstraţii, pichetări) de către persoanele responsabile de instruirea şi educaţia elevilor, în cadrul instituţiilor de învățămînt general și profesional tehnic sau în afara acestora.
5) Excluderea din relaţiile cu copiii și elevii a oricărei forme de discriminare, asigurarea egalităţii de şanse şi promovarea principiilor educaţiei incluzive.
6) Respectarea demnităţii şi recunoaşterea meritului personal al fiecărui elev.
7) Interzicerea oricăror activităţi care generează corupţie sau acte conexe corupției cum ar fi:
- a) primirea sau solicitarea de la elevi, părinţi, asociaţiile părintești (sau orice altă formă de organizare a părinților) a unor foloase materiale și alte avantaje necuvenite (sume de bani, cadouri sau servicii), indiferent de destinaţia declarată a acestora;
- b) iniţierea sau organizarea proceselor de colectare de la elevi, părinţi sau asociaţii ale părinţilor (orice altă formă de organizare a părinților) a unor foloase materiale și alte avantaje necuvenite;
- d) impunerea de manuale care nu sînt incluse în Schema de închiriere și/sau a materialelor didactice auxiliare;
- e) impunerea unor activităţi extracurriculare contra plată, cadouri sau altor favoruri;
- f) fraudarea evaluărilor de orice tip contra bani, alte foloase materiale sau avantaje necuvenite;
- g) traficul de influenţă şi favoritismul în procesele de instruire şi de evaluare;
- h) servicii educaționale cu plată oferite elevilor, copiilor cu care interacționează direct la clasă.
- Norme de conduită în relaţiile cu părinţii/alți reprezentanți legali ai copiilor
În relaţia cu părinţii/alți reprezentanți legali ai copiilor, cadrele de conducere, cadrele didactice şi cadrele didactice auxiliare respectă şi aplică următoarele norme de conduită:
1) Creşterea calităţii învățămîntului prin:
- a) acordarea de consultanţă părinţilor/altor reprezentanți legali în educarea copiilor şi susţinerea rolului parental;
- b) stabilirea unei relaţii de încredere mutuală, a unei comunicări deschise şi accesibile;
- c) disponibilitatea pentru rezolvarea problemelor educative enunţate de către părinţi/alți reprezentanți legali ai copiilor;
- d) informarea părinţilor/altor reprezentanți legali despre toate aspectele activităţii elevilor prin furnizarea explicaţiilor necesare înţelegerii şi aprecierii conţinutului serviciilor educative;
- e) informarea părinţilor/altor reprezentanți legali despre evoluţia activităţii şcolare, excluzînd tendinţele de prezentare parţială sau cu tentă subiectivă;
- f) respectarea confidenţialităţii datelor furnizate şi a dreptului la intimitate individuală şi familială;
- g) persoanele responsabile de instruire şi educaţie, în mod particular personalul didactic, nu impun, în relaţia cu părinţii/reprezentanții legali, dobîndirea/primirea de bunuri materiale sau sume de bani pentru serviciile educaţionale oferite;
- h) consilierea părinţilor/altor reprezentanți legali privind alternativele de formare şi dezvoltare optimă a copiilor lor, din perspectiva expertizei psihopedagogice şi a respectării interesului superior al copilului.
2) Protecţia datelor cu caracter personal ale părinţilor/ altor reprezentanți legali.
3) Interzicerea oricăror activităţi care generează corupţie sau acte conexe corupției cum ar fi:
- a) primirea sau solicitarea de la părinţi sau asociaţiile părintești (sau orice altă formă de organizare a părinților) a unor foloase materiale și/sau a altor avantaje necuvenite (sume de bani, cadouri sau servicii), indiferent de destinaţia declarată a acestora;
- b) iniţierea sau organizarea proceselor de colectare de la părinţi sau de la asociaţii părintești (sau orice altă formă de organizare a părinților) a unor sume de bani sau cadouri, de prestare a anumitor servicii indiferent de destinaţia declarată a acestora;
- c) iniţierea sau participarea la procesele de creare a asociaţiilor părintești (sau orice altă formă de organizare a părinților);
- d) implicarea în procesele decizionale ale asociaţiilor părintești (sau orice altă formă de organizare a părinților);
- e) iniţierea sau participarea la procesele de creare a fondurilor formale sau informale ale claselor, grupelor, instituţiilor de învățămînt;
- f) încurajarea elevilor şi părinţilor să contribuie la activitatea fondurilor formale sau informale ale claselor, grupelor, instituţiilor de învățămînt.
- Norme de conduită în relaţiile cu colegii
În relaţiile cu colegii, cadrele de conducere, cadrele didactice şi cadrele didactice auxiliare vor respecta şi aplica următoarele norme de conduită:
1) Consolidarea relaţiilor colegiale prin:
- a) relaţiile profesionale se vor baza pe respect, onestitate, solidaritate, cooperare, corectitudine, toleranţă, evitarea denigrării, sprijin reciproc, confidenţialitate, competiţie loială;
- b) dezvoltarea continuă a competențelor profesionale în vederea atingerii unor standarde superioare de calitate în activitatea didactică; promovarea activității de mentorat prin care o persoană cu experienţă (mentorul) oferă sprijin, ajutor şi schimb de experienţă şi cunoştinţe unei alte persoane pentru a-i favoriza dezvoltarea profesională şi achiziţia de competenţe sau cunoştinţe;
- c) orice membru al personalului de conducere, personalului didactic şi al personalului didactic auxiliar va evita practicarea oricărei forme de discriminare în relaţiile cu ceilalţi colegi;
- d) niciun membru al personalului de conducere, personalului didactic şi personalului didactic auxiliar nu va admite îngrădirea libertăţii de opinie, vizînd activitatea profesională;
- e) în cadrul şedinţelor, întrunirilor formale şi informale, festivităţilor organizate în instituţiile de învățămînt vor fi evitate discuţiile vizînd convingerile politice şi religioase.
2) Creşterea prestigiului şi autorităţii personalului din învăţămînt, ceea ce presupune:
- a) orice cadru de conducere, cadru didactic sau cadru didactic auxiliar trebuie să evite, prin afirmaţii, aprecieri sau acţiuni, să afecteze imaginea profesională şi/sau socială a oricărui alt membru al corpului profesoral, cu excepţia situaţiilor prevăzute şi formalizate de actele normative în vigoare (evaluările de personal, comisia de disciplină, comisia de etică etc.);
- b) încurajarea reacţiei publice (prin drept la replică, discurs public, întrunire etc.) atunci cînd o anumită situaţie creată de către membrii comunităţii educaţionale sau de către oricine altcineva din afara acesteia afectează imaginea instituţiei de învăţămînt, sistemului de învățămînt general și profesional tehnic, oricărei persoane, membră a comunităţii educaţionale.
3) Excluderea factorilor care pot genera acte de corupţie sau acte conexe corupției, cum ar fi:
- a) în evaluarea competenţei profesionale se vor utiliza doar criterii care au în vedere performanţa şi rezultatele profesionale;
- b) întreaga activitate a persoanelor din sistemul de învățămînt, responsabile de instruire şi educaţie, trebuie să permită accesul la informaţiile care interesează pe toţi membrii comunităţii educaţionale, posibilii candidaţi, instituţiile cu care entitatea colaborează şi publicul larg, asigurînd astfel o informare corectă şi facilitarea egalităţii de şanse, precum şi asigurarea accesului echitabil la resursele şcolare şi ale sistemului de învățămînt;
- c) excluderea fraudei intelectuale şi a plagiatului;
- d) între persoanele din sistemul de învățămînt general și profesional tehnic responsabile de instruire şi educaţie se interzice solicitarea de servicii personale de orice tip de la colegi care sînt sau urmează să fie în proces de evaluare, angajare sau promovare;
- e) persoanele desemnate în comisiile de evaluare a rezultatelor învăţării, de jurizare a competiţiilor şi concursurilor şcolare, de evaluare a activităţii cadrelor didactice şi de conducere, de angajare, promovare, certificare, atestare, de stimulare sau de sancţionare a personalului sînt obligate să declare conflictele de interese.
- Norme de conduită managerială
1) Cadrele de conducere respectă şi aplică următoarele norme de conduită managerială:
- a) respectarea criteriilor unui management eficient al resurselor;
- b) promovarea standardelor profesionale şi morale specifice;
- c) aplicarea obiectivă a reglementărilor legale şi a normelor etice;
- d) evaluarea corectă conform prevederilor din fişa postului;
- e) selectarea personalului didactic şi personalului didactic auxiliar de calitate conform legislaţiei în vigoare;
- f) interzicerea oricărei forme de constrîngere ilegală şi/sau ilegitimă, din perspectiva funcţiei deţinute;
- g) respingerea oricărei forme de abuz în exercitarea autorităţii;
- h) interzicerea oricărei forme de hărţuire a personalului didactic, indiferent de statutul şi funcţia persoanei care a comis hărțuirea;
- i) exercitarea atribuţiilor ierarhic-superioare, din perspectiva exclusivă a evaluării, controlului, îndrumării şi consilierii manageriale corecte şi obiective.
2) Protecţia datelor cu caracter personal ale elevilor, părinţilor/altor reprezentanți legali şi angajaţilor instituţiei de învățămînt.
3) Desfăşurarea de activităţi anticorupţie, cum ar fi:
- a) identificarea şi sancţionarea angajaţilor care primesc sau solicită de la părinţi sau de la asociaţiile părintești (sau orice altă formă de organizare a părinților) bani, cadouri sau servicii, indiferent de destinaţia declarată a acestora;
- b) identificarea şi sancţionarea angajaţilor care încurajează elevii şi părinţii să creeze fonduri formale sau informale ale claselor, grupelor, instituţiilor de învățămînt;
- c) neimplicarea în procesele decizionale ale asociaţiilor părintești (sau orice altă formă de organizare a părinților);
- d) identificarea, soluționarea situațiilor de conflict de interese şi sancţionarea angajaţilor care nu-şi declară conflictele de interese;
- e) luarea la evidenţă contabilă a tuturor bunurilor materiale, primite cu titlu de donaţie de la persoanele fizice sau juridice.
- Norme de conduită în relaţiile cu instituţiile şi reprezentanţii comunităţilor locale
În relaţia cu instituţiile şi reprezentanţii comunităţii locale, cadrele de conducere, cadrele didactice şi cadrele didactice auxiliare vor respecta şi aplica următoarele norme de conduită:
- a) colaborarea şi parteneriatul cu instituţiile/reprezentanţii comunităţilor locale vor avea în vedere asigurarea sprijinului reciproc, în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;
- b) colaborarea şi parteneriatul cu organizaţiile neguvernamentale ce au ca obiect de activitate educaţia vor avea în vedere asigurarea sprijinului reciproc, în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;
- c) responsabilitate şi transparenţă în furnizarea de informaţii către instituţiile publice în protejarea drepturilor copilului, atunci cînd interesul/nevoia de protecţie a copilului impune acest lucru;
- d) parteneriatele cu agenţi economici vor avea în vedere asigurarea sprijinului reciproc, în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;
- e) în realizarea colaborării şi a parteneriatelor cu instituţiile/reprezentanţii comunităţii locale, organizaţiile neguvernamentale şi agenţii economici nu se vor angaja activităţi care să conducă la prozelitism religios, partizanat politic, precum și alte acţiuni care pun în pericol integritatea fizică şi morală a elevilor sau care permit exploatarea prin muncă a acestora.
- Activităţi interzise în exercitarea activităților didactice
În exercitarea activităţilor didactice (şcolare şi extra-şcolare), cadrelor de conducere, cadrelor didactice, cadrele non-didactice şi cadrelor didactice auxiliare le sînt interzise:
- a) introducerea, consumul de substanţe psihotrope sau alcool sau prezența sub influența acestora;
- b) organizarea pariurilor şi a jocurilor de noroc;
- c) folosirea dotărilor şi a bazei materiale ale instituției de învățămînt în vederea obţinerii de beneficii financiare personale;
- d) distrugerea intenţionată a dotărilor şi a bazei tehnico-materiale ale instituției de învățămînt;
- e) distribuirea materialelor pornografice;
- f) utilizarea de materiale informative dăunătoare copilului;
- g) organizarea de activităţi care pot pune în pericol securitatea vieții și sănătății elevilor/copiilor sau a altor persoane aflate în incinta instituţiei de învățămînt;
- h) organizarea de activităţi extracurriculare şi extra-şcolare neplanificate, ce nu au fost coordonate cu conducerea instituţiei şi, în cazurile prevăzute de actele normative, cu organele ierarhic superioare de conducere a învăţămîntului.
III. CONSILIILE DE ETICĂ
- Cadrul instituţional al Consiliilor de etică
1) În învățămîntul general se creează următoarele Consilii de etică:
- a) Consiliul de etică al instituţiei de învățămînt;
- b) Consiliul de etică al organului local de specialitate în domeniul învățămîntului al administraţiei publice locale de nivelul al doilea şi al UTA Găgăuzia;
- c) Consiliul de etică al Inspectoratului Şcolar Naţional.
2) În învățămîntul profesional tehnic se creează Consiliul de etică al instituției de învățămînt.
3) Președintele și secretarul Consiliului de etică vor fi aleși la prima ședință a acestuia.
4) Suportul logistic necesar pentru activitatea Consiliilor de etică este asigurat de către instituţiile în care ele sînt create.
- Competenţele Consiliilor de etică
1) Consiliile de etică au următoarele competenţe:
- a) examinează petiţiile, sesizările şi cererile depuse şi constată încălcări sau neîncălcări ale prevederilor prezentului Cod;
- b) desfăşoară anchete;
- c) înaintează conducătorilor instituţiilor de învățămînt, conducătorilor organelor locale de specialitate în domeniul învățămîntului, conducătorului Inspectoratului Naţional Şcolar propuneri privind sancţionarea angajaţilor din învățămînt care au admis încălcări ale prezentului Cod, deciziile fiind luate de către organul căruia i se atribuie dreptul de angajare;
- d) elaborează recomandări privind aplicarea prevederilor prezentului Cod;
- e) promovează exemplele de bune practici în atingerea scopului prezentului Cod.
- Consiliul de etică al instituţiei de învățămînt
1) Consiliul de etică al instituţiei de învățămînt este format prin ordinul directorului instituției pentru un termen de doi ani și este alcătuit din 5 membri:
- a) un cadru de conducere, delegat de Consiliul de administrație;
- b) două cadre didactice, alese de Consiliul profesoral;
- c) un reprezentant al sindicatului din instituție;
- d) un părinte, ales de către adunarea generală a părinţilor instituţiei de învățămînt.
- Consiliul de etică al organului local de specialitate în domeniul învățămîntului
1) Consiliul de etică al organului local de specialitate în domeniul învățămîntului este format din 7 membri:
- a) conducătorul sau adjunctul conducătorului organului local de specialitate în domeniul învățămîntului;
- b) un funcționar al Direcției de învățămînt;
- c) doi directori desemnați de către Consiliul de administrație al Direcției de învățămînt
- d) trei cadre didactice delegate de organizaţiile teritoriale ale sindicatelor din domeniul învățămîntului.
- Consiliul de etică al Inspectoratului Şcolar Naţional
1) Consiliul de etică al Inspectoratului Şcolar Naţional este format din 7 membri:
- a) conducătorul sau adjunctul conducătorului Inspectoratului Şcolar Naţional;
- b) un funcționar al Inspectoratului Școlar Național
- c) un funcționar din cadrul Ministerului Educaţiei;
- d) două cadre didactice sau cadre didactice auxiliare, delegate de sindicatele din domeniul învățămîntului;
- e) doi reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale active în domeniul educaţiei, vizibile la nivel naţional.
- Şedinţele Consiliilor de etică
1) Şedinţele Consiliului de etică sînt confidențiale.
2) Ședințele Consiliului de etică sînt deliberative dacă la ele participă cel puţin 2/3 din membrii acestuia. Deciziile Consiliului de etică se aprobă prin majoritatea simplă a voturilor membrilor acestuia. În caz de paritate de voturi, votul preşedintelui este decisiv.
- RĂSPUNDEREA PRIVIND
NERESPECTAREA PREVEDERILOR CODULUI
- Dreptul de a sesiza Consiliile de etică
1) Orice persoană, participantă/implicată în mod direct sau indirect în activităţile din domeniul educaţional general și profesional tehnic, care consideră, în mod întemeiat, prin raportare la prevederile prezentului Cod, că este victima sau martorul unui comportament lipsit de etică profesională din partea unei/unor persoane din sistemul de învățămînt general și profesional tehnic public sau privat, responsabile de instruire şi educaţie, are dreptul de a sesiza Consiliul de etică al instituţiei de învățămînt.
2) Consiliul de etică al organului local de specialitate în domeniul învățămîntului este sesizat în caz de dezacord cu decizia Consiliul de etică al instituţiei de învățămînt, precum și în cazurile în care sesizarea se referă la cadrele de conducere ale instituțiilor de învățămînt.
3) Consiliul de etică al Inspectoratului Şcolar Naţional coordonează și monitorizează aplicarea uniformă a normelor de conduită morală și profesională în activitatea instituțiilor de învățămînt general.
- Răspunderea în cazul încălcărilor prevederilor Codului
În cazul încălcării prevederilor Codului, fapt dovedit în urma anchetei şi a audierilor efectuate de Consiliul de etică, acesta din urmă poate iniţia următoarele măsuri, în funcţie de gradul de încălcare a prevederilor Codului, de repetarea comportamentului respectiv:
- a) concilierea amiabilă cu partea reclamantă;
- b) atenţionarea colegială în cadrul Consiliului de etică şi informarea conducerii instituţiei de învățămînt pentru luarea în considerare a neconformării persoanei respective cu prevederile Codului;
- c) propunerea de includere a persoanei respective într-un program de remediere comportamentală, prin consilierea şi monitorizarea sa pentru o perioadă decisă de către conducerea instituţiei de învăţămînt;
- d) în funcţie de gradul de încălcare a normelor Codului, poate propune conducerii instituţiei de învățămînt sancţionarea disciplinară a persoanei în cauză;
- e) în cazul unor încălcări contravenţionale sau penale, Consiliul de etică informează, după caz, conducerea instituţiei de învăţămînt, a organului local de specialitate sau a Inspectoratului Şcolar Naţional și se notifică instituţiile statului abilitate cu realizarea cercetării contravenţionale sau penale.
© Ministerul Justiției, 2021 – Sugestiile și propunerile pot fi expediate la arij@justice.gov.md
BUGETUL I. P. GIMNAZIUL ” V. ALECSANDRI” 2020-2021
Raport cu privire la rezultatele examenelor de absolvire a
I. P. GIMNAZIUL ” V. ALECSANDRI”, sesiunea iunie 2018
Raport de activitate pentru anul de studii 2017-2018
https://www.scribd.com/document/383524720/Raport-Institutie2017-2018-Scumpia
BUGETUL I. P. GIMNAZIUL ” V. ALECSANDRI” 2017-2018
Plan de activitate
al Consiliului de etică al IP Gimnaziul “Vasile Alecsandri”
pentru anul de studii 2017-2018
https://www.scribd.com/document/362056557/Plan-Consiliul-de-Etica-2018
https://ru.scribd.com/document/344281093/Standarde-Cadre-Didactice
https://ru.scribd.com/document/344281075/Metod-Cadre-Didact-Pilot-27-03-2017-f
https://ru.scribd.com/document/344281088/Instruc-iuni-de-Completare-a-Chestionarelor-Online
https://ru.scribd.com/document/344281067/Anexa-Nr-5-6-chestionar-Pentru-Elevi-parinti-I-IV
https://ru.scribd.com/document/344281069/Anexa-nr-9
https://ru.scribd.com/document/344281068/Anexa-Nr-8a-8b-chestionar-Pentru-Elevi-parinti-X-XII
https://ru.scribd.com/document/344281063/Anexa-Nr-7a-7b-chestionar-Pentru-Elevi-parinti-v-IX
BUGETUL L.T. V. ALECSANDRI 2016-2017
https://ru.scribd.com/document/343918354/10001
https://ru.scribd.com/document/343918361/20001
https://ru.scribd.com/document/343918378/30001
https://ru.scribd.com/document/343918366/40001
https://ru.scribd.com/document/343918363/50001
https://ru.scribd.com/document/343918367/60001
https://ru.scribd.com/document/343918422/70001
https://ru.scribd.com/document/343918430/80001
https://ru.scribd.com/document/343918437/90001
https://ru.scribd.com/document/343918426/100001
https://ru.scribd.com/document/343918377/110001
https://ru.scribd.com/document/343918390/120001
https://ru.scribd.com/document/343918444/130001
https://ru.scribd.com/document/343918410/140001
https://ru.scribd.com/document/343918425/150001
Regulamentul ordinii interne de muncă
https://ru.scribd.com/document/341493976/Regulament-Intern-1
Plan de activitate a consiliului de etică.
https://ru.scribd.com/document/341493975/PlanCod-de-Etic%C4%83
https://ru.scribd.com/document/341767185/Nota-informativ%C4%83-la-planul-de-activitate
Noile norme ortografice.
https://www.scribd.com/presentation/333989194/Norme-Ortografice-1#from_embed